НОВИНИ

22 ноември 2016-Презентация на семейство Берета

“Как да поддържаме растежа и развитието на фамилния бизнес през поколенията” беше темата на презентацията. Д-р Франко Гузали Берета и неговата съпругата Умберта Нюти Берета бяха специални гости на традиционната годишна „Официална вечеря за деня на семейството“ по покана на “Сдружението на фамилния бизнес в България”. Най -тържественото събитие в календара на организацията се проведе под мотото “Гласовете на историята – опит, мъдрост, традиции!“.
“Нашата компания е с дългогодишна история. Всяко поколение е допринесло за нея с нови идеи, нови проекти. Аз и моят брат се стремим да продължаваме да развиваме нашия бизнес. Гледаме в бъдещето, за да може компания като “Берета” да се развива успешно.”, каза д-р Франко Гузали Берета, изпълнителен директор на компанията “Берета”, по време на презентация пред членове и гости на “Сдружението на фамилния бизнес в България”.
“Най-важното за бизнеса е здравата работа и финансовата дисциплина. Това ни позволява вече толкова години да продължаваме да предлагаме доста широка продуктова гама, както и да инвестираме в модерни технологии, в обучението и развитието на нашите служители. Напредъка на компанията се случва органично, в контекста на естествената еволюция. Всичко се реализира чрез постоянни и непрекъснати действия.” сподели д-р Берета пред гостите на презентацията.
Семейство Берета са собственици на един от най-старите фамилни бизнеси в света, създаден преди почти 500 години, като компанията е лидер в производството на спортни, ловни и професионални оръжия. По време на лекцията си д-р Франко Берета сподели с гостите на “Сдружението на фамилния бизнес” феномена на оцеляването на фамилната компания близо 5 века, която днес е управлявана от 15-о поколение Берета. Наследникът на Бартоломео Берета, създател на компанията за оръжия, разказа за основните предизвикателства в управлението на семейния бизнес и развитието на легендарната марка през годините.
“Фамилният бизнес устоява във времена на криза, защото е много по-единен. Предизвикателствата пред него са бурното развитие на технологииите, които променят бизнес моделите. Семейният бизнес е гръбнакът на икономиката и е нещото, което вярваме, че трябва да се развива в България.”, коментира пред членовете и гостите председателят на Сдружението, Атанас Симеонов.

none
none
none

1 ноември 2016 -Девета Официална вечеря за деня на семейството

Всяка фамилия е история! Всеки фамилен бизнес има своята история!
На 21 ноември, за 9та поредна година, Сдружението на фамилния бизнес- България, по традиция организира „Официална вечеря за деня на семейството“. Това е най-официалното събитие в календара на организацията, чиито основни цели са насочени към развитието и утвърждаването на фамилния бизнес в България. Вечерята ще се състои в хотел Хилтън, гр.София. Мотото на вечерята тази година беше:„Гласовете на историята – опит, мъдрост, традиции“!
Специални гости на събитието тази година бяха сем.Берета – фамилна компания в областта на оръжейното производство с над 500 г история, която е считана за един от най-старите бизнеси в света. По време на своето гостуване в страната ни, сем.Берета, сподели с нас феномена на оцеляването на фамилната компания повече от 5 века и какви са основните предизвикателства в управлението и. Тема на презентазията, която д-р Франко Гузали Берета представи на 22.11.2016 в Гранд хотел София беше: Как да поддържаме растежа и развитието на фамилния бизнес през поколенията!( Growth in family owned enterprise – how to make it successful through centuries?)
Вдъхновена от мъдростта, традициите и ценностите предавани от поколение на поколение, тази година инициативата, която стартита организацията е проект наречен :“Книга на фамилния бизнес- България“, с която книга ще покажем духа и ще започнем да пишем историята на фамилния бизнес в България, като поставим началото на една традиция- всяка година 10 фамилни компании да споделят своята история и да оставят своя отпечатък.
Убеждението, че - познавайки своите корени и история и уповавайки се на уроците на своите родители , следващото поколение ще има самочувствието да върви към едно по-устойчиво бъдеще, тази година, в навечерието на „Деня на християнското семейство“ предизвикателството, което Сдружението на фамилния бизнес отправи към своите членове е да споделят най-ценните уроци, които са научили от своите родители и ментори от една страна и да отправят своя житейски и бизнес съвет към децата си от друга.

none
none
none
none

Голф турнир “Сем.Желеви и FBN България”

На 15 октомври 2016 г в Правец голф клуб се проведе първият голф турнир "Сем.Желеви и FBN България". В турнира взеха участие 61 голфъра, които се
състезаваха в три дивизии.
Голямата награда - Преходна купа бе спечелена от г-н Андон Тушев (Тал инженеринг), член на FBN България, със зашеметяващия резултат два удара над пара на игрището.
Събраните средства в размер на 6100 лева бяха дарени за кауза на Фондация "Заедно в час " www.zaednovchas.bg.
Желанието на организаторите е турнирът да се превърне в една ежегодна традиция, която ще има за цел да от една страна да популяризира дейността на
FBN България и да се подкрепят каузи спомагащи развитието на образованието и младите хора.

none
none
none

Трети модул- Академия NxG

На 14 октомври София се проведе 3 тата за тази година среща на NxG Bulgariа, част от инициативата Академия NxG - Фигури на бъдещето. В срещата взеха участие около 20 представители на следващото поколение. По традиция бяха посетени бизнеси на членове на Сдружението.

Първа спирка от събитието беше производствената база на ф-ма Тандем (водеща фирма за производство на месни продукти). Г-н Кирил Вътев запозна присъстващите с 20 г история на семейната компания Тандем, предизвикателствата с които се е сблъсквала компанията през годините и опита му за това как следващото поколение трябва да се включи в бизнеса.
Освен това, всички направиха обиколка на базата, като за целта бяха спазени хигиенни изискавания от най-висок клас и бяха показани етапите на преработка, през които преминава месото, преди да достигне до магазинната мрежа. За финал всички имаха удоволствието да дегустират продуктите на фирмата.

Втора спирка в програмата - ММ груп (компания специализирана в дейностите - застраховане, търговия с луксозни автомобили, строителство и инвестиции в
недвижими имоти ), едни от сравнително новите членове на Сдружението. Мая и Марин Христови (майка и син), ни посрещнаха в уютната си нова сграда, където ни разказаха историята на техния семеен бизнес и бъдещите им планове за развитие. Разделянето на задълженията и отговорностите в бизнеса се оказа една от тайните на успешното им съвместното управление. Накрая на срещата представителите на следващото поколение имаха възможността да разгледат шоурума с луксозни автомобили на компанията.

none
none
none
none

FBN Bulgaria стана партньор на Opportunity Network- нов високо ефективен начин за бизнес между високо надеждни играчи от цял свят!

Като стъпка в подкрепа на модерното предприемачество, FBN Bulgaria стана представител за България на международната иновативна онлайн бизнес платформа ON, чийто мащаб нараства непрекъснато и към момента е около 10000 члена. Оportunity network е платформа, която има за цел да улесни правенето на бизнес и споделянето на бизнес предложения между високо надеждни бизнес играчи с голям мащаб от цял свят. Като партньор на ON - в момента FBN България е единствената организация в България, която ще идентифицира, кани и oдобрява желаещите да се включат български компании.
Вижте как работи платформата: https://vimeo.com/152717599

„Лятната среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес – България (FBN Bulgaria)“

От 16 до 18 септември в на Северното Черноморие се състоя „Лятната среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес – България (FBN Bulgaria)“.
Темата на срещата беше: „Екипирани за успех: опит, знание и нови възможности!“
По покана на Сдружението и в резултат на подписаното споразумение за партньорство за първи път в България пред членовете на Сдружението беше представена иновативната уеб-базирана бизнес платформа Opportunity Network, която има за цел да улесни правенето на бизнес и споделянето на бизнес предложения между високо надеждни бизнес играчи с голям мащаб от цял свят. Като партньор на ON – в момента FBN България е единствената организация в България, която ще идентифицира, кани и oдобрява желаещите да се включат компании.
Гост лектор на събитието беше доц. д-р Даниела Колева, която изнесе лекция на тема“ Менторство и коучинг“, тема изключително важна, интересна и злободневна за организацията. Поводът да поканим г-жа Колева беше, че освен, че има богат опит като преподавател в български и международни университети и е професионален консултант в областта на мениджмънт и бизнес комуникациите, бизнес етикет и международен протокол, тя е и основател на сертифицирана менторска програма Euromentor.
Тъй като една от основните цели на Сдружението е да подпомага развитието на фамилния бизнес, като дава възможност на своите членове да разкажат своята история и да споделят опит, знания, грешки и проблеми със съмишленици, този път членовете имаха възможност да чуят историята на г-н Красимир Узунов (Интерсервиз Узунов), който освен, че даде съвети, базирани на личния му опит към представителите на следващото поколение, сподели кои са били най-трудните решения в бизнеса и голямата роля на семейството при вземането им. За любителите на голфа, на следващия ден беше организиран голф турнир.
На срещата присъстваха около 40 души от членовете на Сдружението със своите семейства и представители на NextGen. Сред присъстващите семейни компании - членове на Сдружението бяха ЕС Груп Интернешънъл, Атаро Клима, Интерсервиз Узунови, МТИ, Роза Импекс, , Манджуков ЕАД, ТЕДА ММ, Балкам Груп, ИХБ, Акватек и др.

none
none
none
none

6 септември, София

На 6-ти септември на посещение в София пристигнаха новоизбраният в края на миналата година президент на Европейската асоциация на фамилния бизнес – Алфонсо Либано Дурела (Председател на борда на директорите и собственик на мажоритарен дял в компаниите представляващи Кока Кола за по-голямата част от Европа и Северна Африка) и главният секретар на организацията Хесус Касадо Наваро. Беше проведена бизнес вечеря с гостите и представители на Управителния съвет на Сдружението и изпълнителния директор, на която среща бяха обсъдени въпроси свързани с развитието на фамилния бизнес в Европа, плановете за развитие на Сдружението и ползите от членство на България в Европейската асоциация. Г-н Касадо сподели своите наблюдения за все по- засилващото се признание от страна на европейските институции по отношение на ролята на фамилния бизнес за икономическото развитие на страните. Той изрази своята готовност да работи за утвърждаването на авторитета на организацията и легитимирането на фамилния бизнес пред институциите в България.

Целта на срещата беше да се обсъдят ползите от членството ни, какво ние като организация очакваме и как EFB би могла практически да помогне и да допринесе за развитието ни като орaгнизация.

На срещата стана ясно, че след проведени разговори и срещи с представители на ЕП и ЕК от страна на EFB, за първи път стартира проект финансиран от ЕС, който има за цел да събере актуална статистическа информация за състоянието на фамилния бизнес в Европа. България е една от 6-те страни, които ще бъдат обхванати от проекта, който е важна стъпка за утвърждаване на влиянието и значимостта му за икономиките на страните.

Втори модул на Академия NxG България

От 24 до 26 юни 2016 в морската ни столица гр.Варна, с много лятно и морско настроение премина и вторият модул на Академия NxG България. Инициативата на Сдружението на фамилния бизнес – България е насочена към представителите на следващото поколение и цели създаването на една общност от млади хора, обединени от ценностите на фамилния бизнес. В събитието взеха участие около 20 представители на следващото поколение. Основна тема на модула беше: „Работа на NXG в семейния бизнес“.
Домакини на събитието бяха хотел Аква, собственост на сем.Вълеви (Акватек) и LZ Yachting (сем.Братоеви). Обединени около вярването, че едно от най-полезните и ценни неща за следващото поколение е опита споделен от създателите на бизнеса, Атанас Симеонов (настоящ Председател на Сдружението и собственик на ЕС Груп Интернешънъл) и Валентин Вълев (Акватек) споделиха своя опит по темите:
„Предизвикателствата да живееш и работиш с любимия човек в семейния бизнес“ и „Как се преодолява липсата на опит и неувереността при навлизане на NXG бизнеса “. В резултат - освен споделения личен опит, бяха дадени доста ценни съвети и насоки от лекторите и се получи интересна и емоционална дискусия по обсъжданите теми.
В следобедните часове, членовете на Сдружението LZ Yachting в лицето на сем. Братоеви, ни представиха интересна презентация за дейността, развитието и историята на фирмата, съществуваща вече повече от 20г и предлагаща пълен цикъл от продукти и услуги свързани с продажбата, подръжката, отдаването под наем, организацията и участието на спортни събития в областта на яхтинга. Второто поколение от семейството участва вече доста активно и успешно в управлението на бизнеса и очевидно споделя страстта към ветроходството и яхтинга.
„Ветроходно приключение“ беше преживяването, което LZ Yachting поднесоха на всички участници, и в което видяхме как се случват нещата на практика. Разделени на два отбора с 2 ветроходни яхти всички се включиха в своебразния team-building, по време на който, с повдигнат адреналин, истории за морски приключения, смях, морско вълнение и попътен вятър ни стана ясно, че за да бъдеш истински ветроходец се изисква на първо място силен стомах и не на последно- много смелост, екипност и бърза и адекватна реакция.
За финал на събитието от домакините беше избран ресторант “La Veranda”, където сплотени, заредени с положителни емоции и малко по-мъдри представителите на следващото поколение се насладиха на уютната атмосфера и вкусната храна.
Сред присъстващите NXG - членове на Сдружението бяха представители на Акватек, Атаро Клима, LZ yachting, хотелска верига Grifid, МТИ, Гугушев и партньори, ГЕД и др.

none
none
none
none
none

Практически семинар на банка “Гутман”-20.06.2016

На 20 юни в гр. София за 3-та поредна година банка Гутман организира практически семинар, насочен изцяло към собствениците и семействата на фамилно-управлявани компании. Тема на събитието тази година беше: „Парите. Как да ги запазим?“. Идеята на семинара беше да се съберат на едно място както създателите на компаниите, така и представителите на следващото поколение, за да се обменят идеи и опит и се отдели специално внимание на предизвикателствата, свързани с подготовката, мотивирането и включването на следващото поколение, както и с управлението на прехода между поколенията в семейния бизнес. Най-голямото предизвикателство в това отношение се състои в оптималното разпределение и структуриране на личното богатство и състоянието на компанията.
Приветствие към присъстващите бяха отправени от Председателя на Сдружението на фамилния бизнес – България – г-н Атанас Симеонов (S Group International), както и от представителите на банка Гутман – г-жа Величка Христова (Директор) и г-н Гордиън Гуденус, Партньор – Bank Gutmann.
За лектори на събитието бяха поканени: г-н Марк Хейнс Даниел представител на Raffles Family Wealth Trust - старши международен бизнесконсултант по въпросите на семейното състояние и автор на много книги в областта на семейното състояние и г-н Ханс Джакоб Бониер, Заместник главен изпълнителен директор на Bonnier Business Press AB Media Group: САЩ, Германия, Великобритания, Източна Европа – медийни продукти с високо качество от 1804 – 7 мо поколение представител на фамилна компания с над 200 годишна история.
На събитието присъстваха около 40 души – представители на фамилни компании и членове на Сдружението.

none
none

Общо събрание на “Сдружение на фамилния бизнес”

На 31 май 2016г., в столичния хотел Хилтън, се проведе годишното Общо Събрание на Сдружението на фамилния бизнес – България и семинар на тема: "Интернационализация, предприемачество и иновации във фамилния бизнес."
На събитието присъстваха около 40 души членове на Сдружението и външни гости.
Гост лектори на събитието, които представиха своите презентации по темата бяха :
г-н Андреа Раймонди, представител 2-ро поколение на италианската компания Raimondi &Partners, предоставяща консултански услуги на семейно управлявани компании в различни направления. Поради напоследък нарастналия интерес към България от страна на редица италиански компании от различни сектори, г-н Раймонди сподели някои интересни казуси от неговата практика свързани със интернационализацията и навлизането на нови пазари на фамилно управлявани компании;
г-жа Кристина Карневали - дизайнер и предприемач - представител на италианската модна компания KADIBY, компания в сферата на производството на висoкокачествени луксозни плетива, разказa за „Предизвикателството да създадеш и управляваш успешно световно известен луксозен моден бранд и сподели своя опит от модната индустрия и стъпките в този процес.
Специално за събитието беше донесена от Италия и представена пред гостите картина изработена ръчно по иновативен начин от вълна и бои и инкрустирана със 25 000 кристала Сваровски.

none
none
none
none

Покана за Общо събрание на Сдружение на фамилния бизнес

Управителният съвет на сдружение „Сдружение на фамилния бизнес - България”, регистрирано по ф. д. № 16408/2006 г., под № 13631, том 285, стр. 110, в Регистъра за юридически лица с нестопанска цел при Софийски градски съд, със седалище и адрес на управление в гр. София, район „Триадица”, пл. „България” № 1, свиква Общо събрание на сдружение „Сдружение на фамилния бизнес - България”, което ще се проведе на 31.05.2016 година (вторник) от 15.00 часа в зала Рожен, хотел Хилтън, гр. София, при следния дневен ред:

1. Отчет за дейността на Сдружението за 2015 година;
2. Отчет за приходите и разходите на Сдружението за 2015 година;
3. Представяне на план за работа и програма за развитие на Сдружението през 2016 година;
4. Представяне на проекто бюджет за 2016 година;
5. Обсъждане и приемане на изменения и допълнения на Устава на „Сдружение на Фамилния Бизнес България“, касаещи даването право на глас в УС и на заместник председателя на NxG;
6. Гласуване на кандидатури на членове за прием в УС;
7. Разни.

Регистрацията на членовете и упълномощените представители ще започне в 16.50 часа в деня на провеждане на събранието. Регистрирането се извършва срещу представяне на документ за самоличност или писмено пълномощно в съответствие със ЗЮЛНЦ и Устава на Сдружението.

При липса на кворум на основание чл. 31 от устава на Сдружението Общото събрание ще се проведе от 16.00 часа, на същото място и при същия дневен ред.

Документите за заседанието са на разположение на членовете в офиса на Сдружението.

Пролетна среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес – България (FBN Bulgaria)

От 15 до 17 април в гр.Банско се състоя „Пролетна среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес – България (FBN Bulgaria)“. Домакин на събитието беше Апартхотел Лъки Банско*****, в лицето на неговите собственици (сем.Малинови), чиято фамилна компания е сред членовете на Сдруженето и към които отправяме специални благодарности за съдействието и активното лично участие в организацията на срещата.

Темата на срещата беше: „Бизнес модели за устойчиво развитие в семейния бизнес!“
Вдъхновяващият лектор от САЩ – г-н Дейвид Батстоун, пристигна специално за събитието по покана на Сдружението, за да изнесе лекция и практически семинар.Той запозна участниците със своята лична история и акцентира върху устойчивото развитие, като по време на семинара отправи предизвикателството към участниците да помислят и изследват нови устойчиви бизнес модели, приложими в нашите условия, които да са едновременно финансово изгодни и щадящи околната среда и планетата. Самият той, освен предприемач и професор в университета в Сан Франциско е създадел и президент на организацията „Not for sale“- която се бори срещу модерното робство и трафика на хора в световен мащаб и успешно прилага подобни бизнес модели, които да предоставят възможности за работа и развитие на тези хора.
Тъй като една от основните цели на Сдружението е да подпомага развитието на фамилния бизнес, като дава възможност на своите членове да разкажат своята история и да споделят опит, знания, грешки и проблеми със съмишленици, своята презентация изнесоха и домакините сем.Малинови (Норд Холдинг). Събитието беше съпътствано и от богата културно-развлекателна и кулинарна програма, която превърна срещата в ползотворна и приятна и включваше специално подбрани от домакините ВИП менюта, екскурзия до близкото с.Добърско и поход сред природата. На 17.04 (неделя), за любителите на голфа, беше организиран голф турнир.
На срещата присъстваха около 35 души от членовете на Сдружението със своите семейства и представители на NextGen. Сред присъстващите семейни компании - членове на Сдружението бяха ЕС Груп Интернешънъл, Атаро Клима, Интерсервиз Узунови, МТИ, Роза Импекс, Норд Холдинг, Манджуков ЕАД, AG Capital; Адвокатско дружество Гугушев и партньори, ММ груп, Балкам груп, LZ Yahting и др.

Линк към публикацията в медиите можете да нанерите тук:

NxG Academy-февруари, 2016 г.

Успешно премина първият модул на Академия NxG България за 2016 г, събитие, организирано от Сдружението на фамилния бизнес за NxG България. В него взеха участие около 20 представители на следващото поколение. Събитието се проведе от 26 до 28 февруари в София и Велинград и темата на първият модул беше: Навлизане на NxG в семейния бизнес – предизвикателства, проблеми- личностно развитие и мотивация.
В София бяха посетени последователно базите на фирмите Rotoprint и Евромаркет, където домакините сем.Стайкови и сем.Радеви се бяха погрижили за всеки детайл. Освен презентациите на младите, представителите на следващото поколение получиха изключителни съвети и насоки от 1-во поколение, базирани на опита и мъдростта и касаещи тяхното развитие, навлизането в семейния бизнес и отговорността, която те като наследници имат – а именно- да се справят със задачата да го запазят и развиват съобразно все по-динмично променящата се среда, като преминат по своя път, трупат опит и се учат от грешките си.
След разходката из печатницата Rotoprint, специализирана в печат на самозалепващи етикети на ролка за автоматично и ръчно лепене, всички научиха колко вида печат има и каква е разликата между дълбокия и сито печата и различните техники за полагане. А след демонстрацията на строителни машини и подемо-транспортна техника в Euromarket, някои от представителите на NxG установиха, че няма по-лесно нещо от управлението на мотокари и подобен род техника.
След посещението на бизнеси, групата се отправи към Велинград, където на следващия ден програмата продължи с практически семинар на тема : „Как виждаш своята роля и предназначение в семейния бизнес и какво те мотивира?“В него учасниците бяха провокирани от фасилитаторите Пламен и Гери да изследват своите собствени отговори, по поставените въпроси и да придобият по-висока осъзнатост за визията си по отношение на личното и професионалното си развитие и израстване като лидери.
След дискусия, на която бяха съобщени и обсъдени предстоящите инициативи и събития на NxG International и NxG Bulgaria, председателя на Сдружението г-н Атанас Симеонов, базирайки се на своя личен опит, даде своите напътствия и съвети относно темите на които всеки един бъдещ представител на бизнеса е важно да обърне внимание в своя път и важността от непрекъснато личностно самоусъвършенстване и израстване.
Поизтощени от плътната програма, дойде ред и на музикалната нотка – Drumshot teambuilding, където се опитахме да създадем собствен ритъм с различните музикални инструменти, да концентрираме енергията и след това да постигнем медитационен транс – незнам дали някой успя с последното, но със сигурност повдигна духа и настроението.
Следобяд, групата се отправи на посещение на местен фамилен бизнес (т.нар. local touch), фабрика, която от дълги години произвежда семейни реликви, а именно - ръчно тъкани килими, произведени само от естествени материали(вълна и пмук),част от които красят залите на Бъкингамския дворец. Видяхме един от най- големите съществуващи станове за килими и станахме свидетели на демонстрация по време на която разбрахме, че възлите и броят им в даден килим оказват влияние, както върху качеството, така и върху себестойността му.
Вечерята се състоя в един от най-приятните ресторанти в града „Том и Нези Класик“(фамилно управляван), където част от групата се престраши да опита местните деликатеси на собственичката Нези– боб Софенка и Велинградски суджук. Г-ца Христанова, която имаше рожден ден и реши да го сподели с групата, вземайки активно участие в събитието получи торта изненада и множество поздравления от останалите през целия ден.
Финалът на събитието беше в пиано бара в града, където веселбата продължи до малките часове.

Официална вечеря по случай Деня на християнското семейство-21.11.2015 г.

На 21.11.2015 г, за 8-ма поредна година Сдружението на фамилния бизнес - България, организира вече традиционната “Официална вечеря по случай Деня на семейството”. Събитието се състоя в Хотел Маринела, гр.София и поканени да присъстват, бяха както всички членове на Сдружението и техните семейства, така и официални гости и партньори.
Това е най-значимото официално събитие в календара на Сдружението, чиято основна цел е да да насърчава успеха и дълготрайното устойчиво развитие на фамилните компании в България. В световен мащаб фамилният бизнес се явява основен двигател за здрава и силна икономика, съблюдавайки принципите на етиката и корпоративната социална отговорност. Сдружението е член на двете най-големи международни организации в тази област, а именно FBN International и European Family Business и като такъв участва активно в събитията на двете органзации.
Настоящият Председател на сдружението г-н Атанас Симеонов откри вечерта с вдъхновяваща реч, като постави акцент върху плановете за бъдещото развитие на Сдружението, подчерта ползите от членство и новите инициативи за 2016 г.
Събитието, премина под мотото символизиращо отговорността, с която бизнесът трябва да погледне на подготовката и подкрепата за израстването на следващото поколение: ФИГУРИТЕ НА БЪДЕЩЕТО – вдъхновение, мотивация и успех!
Каузата, която всички присъстващи имаха възможността да подкрепят по време на вечерята беше създаването на Академия на Следващото покление (Академия NxG ) за израстването на Нашите деца в бъдещите лидери на своето поколение, които да уважават и почитат ценностите, да се научат да се обичат и да вярват в себе си, да открият своето призвание, да намерят светлината и вдъхновението и да следват принципите си, както в живота, така и в бизнеса. Резултатът : „Устойчивост, чрез едно осъзнато и вдъхновено следващо поколение“.
Тази година официални гости на събитието бяха Президента и на FBN Turkey, г-жа Сумер Томек и г-жа Махру Гюрел, отговорник за международните отношения и контакти, към същата организация. Тяхното посещение постави основите на едно ползотворно бъдещо сътрудничество между двете организации.
През годините гости на събитието са били: Президента на РБ г-н Росен Плевнелиев, г-н Георги Първанов – екс Президнет на РБ, г-н Алекси де Бляки, CEO на FBN International, г-н Тиери Ломбард, Президент на FBN International, г-н Хесус Касадо Генерален секретар на EFB, както и много представители на дипломаточеският корпус.
По време на вечерята гостите се насладиха на стила и изяществото в изпълненията на Мария Каракушева и DJ Borra и проекта им „Classic in the house“и Веси Бонева.

Основен партньор на събитието тази година беше фирма Sea of Silver and Gold.

ЛЯТНА СРЕЩА НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА СДРУЖЕНИЕ НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС – БЪЛГАРИЯ В ГР.СОЗОПОЛ

От 11-13.09.2015 в комплекс Санта Марина, Созопол се проведе годишната лятна среща на FBN България. Прекрасният комплекс Санта Марина, част от групата на FPI, очарова членовете на сдружението със своето местоположение, услугите и комфорта. Съчетанието от гора и морски бряг превърнаха срещата в едновременно ползотворна и приятна. На срещата присъстваха около 11 от членовете на Сдружението със своите семейства и представители на NextGen.
Началото на срещата беше отбелязано в шоу-рума на Дарс Ауто -Бургас, където
г-н Събков ни разказа за развитието и предизвикателствата пред семейния бизнес и трънливия път към успеха. Освен шоу- рума на фирмата, официален представител на Мерцедес в Бургас, г-н Събков разведе членовете из семейната печатница, която с течение на годините продължава да печели доверието на редица чуждестранни партньори и международни призове в тази област.
Изключително удоволствие беше да чуем презентацията на нашите любезни домакини Ани и Марио Захариеви (FPI), относно над 20 годишното развитие на фирмата. Те споделиха най-често срещаните проблеми, пречките в управлението, участието на семейството в бизнеса и разбира се бъдещите планове за развитие. Това е и една от основните задачи на сдружението – да даде възможност на своите членове да споделят опит, знания, грешки и проблеми със съмишленици.
Презентациите бяха последвани от дискусия, ръководена от настоящия председател на Сдружението – г-н Атанас Симеонов (S Group). Г-н Симеонов представи новият изпълнителен директор на Сдружението- г-жа Емилия Митева и бяха дискутирани плановете, бъдещите инициативи на Сдружението и предстоящите събития. Г-н Димитър Вълев, настоящият председател на Next Gen, съобщи своите идеи и сподели за предстоящи инициативи на Next Gen.
Всички от присъстващите се обединиха около няколко идеи относно развитието на сдружението. На първо място, че Сдружението трябва да се разраства и повечето от членовете приеха инициативата да помогнат това да се осъществи като препоръчат кандидати, които споделят принципите и философията на Сдружението. Всички бяха единодущни, че инициативата фамилни фирми да домакинстват бъдещите събития и да споделят своя опит, е ефективна, с цел утвърждаване на интегритета на семейния бизнес. С цел по- добрата организация и повишаване на интереса и активността на членовете, се реши, че е необходимо по-дългосрочно планиране на събитията и включването на допълнителни дейности като пезентации и лекции по предварително уточнени теми, които да носят полза и интерес за участниците, както и всякакви други активности, team-building инициативи и развлекателна програми, с помощта на които да се засили активното участие и членовете .
За голямо съжаление на всички, планираната разходка с корабче, се отмени заради влошените метеорологични условия, но за сметка на това всички посетиха Археологическия музей в Созопол, Стария град и църквата Св.св. Кирил и Методий , където са изложени мощите Свети Йоан Кръстител, открити през 2010 година на созополският остров Свети Иван от екипа на проф. Казимир Попконстантинов. За вечерята се погрижиха от ресторант Античен Кладенец в стария град, където освен невероятно вкусната храна видяхме и кладенец съхранен от 4 в. пр.Хр.
Достоен финал на годищната среща беше очарователния бар La Maison, разположен в сърцето на Марината. Веселбата продължи до малките часове на нощта.

Лятна среща на NXG в гр.Пловдив-10-11 юли 2015 година

На събитието участваха членове на NxG от цяла България.

Имахме удоволствието да прекараме време в производството на Роза Импекс, където видяхме как се произвежда козметика на световно ниво с най-висок стандарт за качество. Домакините от семейство Георгиеви представиха дейността на фирмата, която реализира своите продукти на множество международни пазари. Разведоха ни из цялото си производство и отговориха на всички наши любопитни въпроси.

Атаро Клима ни приветстваха като втора спирка в нашата програма. Нашите домакини Христо и Елена Рогачеви направиха обзор на дейностите на фирмата и ни запознаха с някои европейски проекти, които са се доверили на качеството и надеждността на фирмата за изпълнение на мащабни ОВК инсталции. Разходката в производството на Атаро Клима ни запозна със стъпките в създаването на една работеща инсталация, както и с всички тестове за качество през които преминават техните продукти.

Срещата продължи в Атаро Клима където присъстващите обсъдиха бъдещото развитие на NxG, като председателят г-н Димитър Вълев представи някои от проектите които организацията обмисля да осъществи. Идеите за които се обединиха всички ще развият организацията и ще направят срещите между нейните членове по-чести и ползотворни.

Вечерята в ресторант "Сол и Пипер" се оказа много очакван момент от всички след дългия ден. Калмарите и токачките се оказаха хитът на вечерта показвайки, че домакините от Пловдив разбират не само от бизнес, но и от добра храна.

Клуб W ни посрещна с парти около басейна на заведението, където реализирахме един добър край на един хубав ден.

Лятна среща на Сдружение на фамилния бизнес в гр. Каварна 19-21.09.2014

От 19-21 септември край Каварна се проведе традиционната лятна среща на FBN - за 2014 г. Членовете на FBN-Българияг и гостите бяха настанени в курортното селище Топола Скайс, само на няколко километра след гр. Каварна.nСемейството на строителния предприемач Валентин Вълев разказа пред присъстващите историята на фамилния бизнес . След повече от двадесет години упорит труд , днес вече в работата на семейната фирма се включват активно и двамата им сина. Това е и една от основните задачи на сдружението – да даде възможност на своите членове да споделят опит, знания, грешки и проблеми със съмишленици. nРумен Данов представи своето публикувано наскоро изследване върху приликите в последиците за нацията след драматичните промени за третата българска държава – „Българските освобождения“, както авторът е нарекъл трите критични дати в най-новата ни история: 1878-та, 1944-та и 1989 г.n Артистично и увлекателно, Даниела Колева запозна участниците в срещата с тайните на бизнес-етикета и невербалната комуникация, а собственикът на Винарна Варна г-н Григоров гостоприемно предложи на всички да дегустират великолепните бели и червени вина –собствено производство. С качествата си обаче деликатното розе очарова всички. nЗа гостите на събитието бе организиран оспорван голф турнир, като победител стана г-н Димитър Георгиев от фирма "Роза импекс”. Второто и третото място в турнира бяха заети от г-жа Ваня Деянова -“Ойропак” и г-н Ангелос Парасхакис от фирма “АД Инвест”.

ДЕН НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСКОТО СЕМЕЙСТВО

На 25 октомври 2013 беше проведен „Деня на предприемаческото семейство“. В рамките на събитието г-жа Величка Христова, Директор на Гутман Банк за Източна Европа и Русия представи резултатите от Проучването на Банк Гутман за предприемаческите семейства в Централна и Източна Европа, в което взеха участие членовете на сдружението.

Алберт Ян Томасен, прoфесор по Управление на семейния бизнес, Директор на Асоциацията на фамилния бизнес в Холандия (FBN Netherlands), член на Управителния комитет of European Family Businesses (GEEF) и Изпълнителния комитет Family Business Network International (FBN-I) изнесе лекция на тема: „Комуникация и решаване на конфликти в семейния бизнес.Подготовката и приобщаване на „следващото поколение“. Създаване на семейна харта (конституция)

Диана Димова, Старши адвокат с Wollf Theis представи пред участниците "Успешни решения за управление на семейния бизнес".

ФАМИЛНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО: НОВИТЕ ХОРИЗОНТИ ПРЕД СЛЕДВАЩОТО ПОКОЛЕНИЕ

На 5 септември 2013 в рамките на "Фонда за насърчаване на младите предприемачи, представители на следващото поколение", учереден от членовете на Сдружението, беше организиран семинар на тема "Фамилно предприемачество: Новите хоризонти пред следващото поколение".

Специален гост-говорител:

д-р Паоло Зарамела, старши консултант в „Studio Centro Veneto“ Италия, водеща консултантска компания, призната от ЕС за бранд № 1 в областта на семейния бизнес и управление на приемствеността във фамилните компании.
Основни теми:

Приемственост в семейната компания и изграждане и присъединяване на нов бизнес към фамилния;
Интернационализация на фамилния бизнес;
Успешни практики за сътрудничество между фамилните компании - създаване на бизнес клъстери и регионални мрежи и реализиране на ползотворни партньорства

НАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЯ: "МАРАТОНЪТ НА УСПЕХА - МИНАЛО, НАСТОЯЩЕ И БЪДЕЩЕ НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС

31 май 2013 г., София. Сдружението на фамилния бизнес в България проведе своята25първа открита конференция с международно участие под името „Маратонът на успеха – минало, настояще и бъдеще на фамилния бизнес”. Сред официалните гости и говорители бяха политици, представители на международните бизнес среди и на фамилния бизнес у нас.

„Днес тук виждам не само създателите на едни от най-успешните български компании, спечелили международно признание и награди, но и представители на следващото поколение – поколение, което израсна след промените, което получи образованието си в престижни чужди университети и което е нетърпеливо да излезе извън границите на България и да се конкурира с продукти и услуги на глобалния пазар. Такива хора са нужни на страната ни и затова заслужават сериозна подкрепа” – каза г-жа Илияна Цанова, бивш вицепремиер по управление на средствата от ЕС, по време на откриването на конференцията.

Международният форум се проведе със специалната подкрепа на Коника Минолта България и Ernst & Young България. Конференцията привлече участници от всички браншове на бизнеса в България, както и представители от международните бизнес среди - д-р Фридрих Виле, президент и собственик на FREYWILLE, Австрия, Марсел Шваб, партньор в Ernst & Young България и Ричард Клег, управляващ партньор във Wolf Theiss България. Д-р Виле представи пред участниците историята на създаването на компанията за бижута FREYWILLE и предизвикателствата, пред които са изправени фамилните бизнеси в Европа. Обърна специално внимание и на трудния процес на предаване на компанията в ръцете на следващото поколение.

Дискусионният панел в конференцията бе обединен около темата „Управление, растеж и приемственост във фамилния бизнес” и бе модериран от г-жа Анна Ризова, представител на Wolf Theiss България. В него взеха участие представители на едни от най-успешните фамилни компании в България – Крил Вътев, собственик на „Тандем-В”; инж. Валентин Вълев, собственик на строителна компания „Експрес Гаранцион” и „Акватек” и Димитър Вълев, мениджър в компанията (второ поколение); Славина Христанова, мениджър в „Медицинска техника инженеринг” (второ поколение), Стоян Ковачев, управител в „КАТЕ Интернешънъл” (второ поколение). Дискутирани бяха теми като насърчаване на следващото поколение за встъпване в семейния бизнес, трудното предаване на компанията в ръцете на наследниците, както и икономическите трудности, пред които са изправени българските компании в момента.

ПРЕЗИДЕНТЪТ РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ БЕШЕ ГОСТ НА ПЕТАТА ОФИЦИАЛНА ВЕЧЕРЯ ПОСЛУЧАЙ ДЕНЯ НА СЕМЕЙСТВОТО
За пета поредна година, Сдружението на фамилния бизнес в България отбеляза 24 Деня на семейството. Почетен гост на празника беше Президентът Росен Плевнелиев.nnСъбитието бе уважено от посланиците на Словакия, Южна Африка и Гърция, г-н Тамаш Кюрти, член на УС на Европейската асоциация на фамилния бизнес и представители на най-големите семейни български компании.nnПрезидентът Плевнелиев изрази благодарност към присъстващите семейства и сподели, че е нужно фокусът да бъде поставен върху образованието на младите хора, които след 15 г. ще управляват фамилните компании.„Не случайно избрах да бъда тук тази вечер, защото фамилните бизнеси, които в България за над 150 000, са от изключително значение за държавата и затова трябва да им се обръща специално внимание. Предприемачеството и таланта на младите хора са най-важната предпоставка за успеха на българската икономика в бъдеще, затова инвестицията в следващото поколение е най-умната инвестиция, която може да бъде направена“.nnПредседателят на Сдружението, г-н Христо Илиев, допълни, че основната задача, която стои пред всяка семейна компания е успешно и гладко да предаде щафетата на „следващото поколение“. Наред с това, че всеки ден решават въпроси свързани с настоящето, планират следващото тримесечие или следващата година, собствениците на фамилен бизнес мислят и в далечна перспектива, за децата си и за децата на техните деца.nnМотивирано от тези предизвикателства, Сдружението обяви създаването на фонд за подкрепа на младите предприемачи, представители на следващото поколение в бизнеса. Този фонд ще отделя средства за провеждане на конференции, обучения, публични лекции и семинари за по-широк кръг млади представители на фамилните компании на национално, регионално, и международно ниво.

ПРИНЦ ФИЛИП ФОН ЛИХТЕНЩАЙН - ПОЧЕТЕН ГОСТ НА СДРУЖЕНИЕТО НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС

Почетен гост на събитието беше принц Филип фон Лихтнщайн. В рамките на срещата беше проведено годишното общо събрание на Сдружението.

На него за членове на Управителния съвет бяха преизбрани Христо Илиев – „AG Capital”, г-н Петър Манджуков – „Манджуков“ АД , г-жа Данета Желева – „Индустриален холдинг България” АД, г-н Динко Динев – „Венид” АД и г-н Юлиян Инджов – „ИСА 2000”. Към УС, като нови членове, се присъединиха г-н Иван Радев „Р И КО” ЕООД и г-н Атанас Рогачев „Атаро Клима” ЕООД.

Събранието беше последвано от официална вечеря с Принц Филип фон Лихтенщайн.

Принц Филип е по-младият брат на княз Ханс-Адам фон Лихтенщайн и изцяло ръководи бизнеса и инвестициите на княжеското семейство на Лихтенщайн. Принц Филип е Председател на настоятелството на фондация "LGT Group" и Гуверньор на Европейския финансов форум в Лондон.

НАД 42% ОТ КОМПАНИИТЕ В БЪЛГАРИЯ СА ФАМИЛНИ
Над 42% от компаниите в България са фамилни, сочи проучване на Националния статистически институт (НСИ) за семейния бизнес в страната ни през 2010 година. Данните са събрани по инициатива на Сдружението на фамилния бизнес - България.nnНа зададения въпрос „Фамилен бизнес ли е дейността на Вашето предприятие?” над 156 000 от общо 370 000 икономически активни фирми, представили годишен отчет за дейността в НСИ, са отговорили, че са семейна собственост.nnТърговията и услугите са сферите, в които функционират най-голям брой фамилни компании. Над 43% от семейните фирми в България са в сектора на търговията. С тази дейност са заети и 34% от заетите във фамилни компании. В сектора на услугите пък работят над 37% от фирмите, докато заетите в тях представляват над 28% от всички работещи в семейни дружества. В сферата на промишлеността работят 9% от фамилните фирми, но в тях са ангажирани почти една четвърт от работещите във фамилния бизнес.nnОборотът на фамилните компании представлява около 20% от този на всички функциониращи в страната фирми. Над 17% от произведената в България продукция е в резултат от дейността на семейните компании. Този вид фирми осигуряват и 28.3% от работните места в частния сектор в страната. Брутните инвестиции в дълготрайни материални активи на фамилните фирми пък представляват 16% от всички инвестиции в страната.

ГОДИШНА ОБЩА СРЕЩА НА ЧЛЕНОВЕТЕ, 4-5 ЮНИ БУРГАС

На 4ти и 5ти Юни 2011 година, в Гранд хотел "Приморец", Бургас беше проведена годишната Обща среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес България.

Презентация пред гостите на събитието изнесе г-н Питър Инглиш, Партньор в "Ernst & Young" Германия и лидер на Центъра за Фамилен бизнес на Ernst&Young за Германия, Швейцария и Австрия.

„Фамилните компании са по-устойчиви и създават по-дългосрочни отношения, затова и повечето от тях считат за конкурентно предимство с години изгражданото в клиентите доверие. За да бъдат достатъчно силни на съвременния пазар обаче, семейните фирми акцентират и върху иновациите. Повече от 50% от мениджърите на такива компании съзнават необходимостта от непрестанно обновяване на бизнес практиките”, сподели г-н Инглиш.

Като пример за устойчивостта на фамилните компании той представи данни от проучване, правено преди няколко години от Ernst&Young. Според тях фамилните компании отчитат с до 10% по-висок годишен оборот в сравнение с другите фирми в секторите си. С 8% повече пък са работнтите места, които семейните фирми са осигурили, разказа още Инглиш.

На срещата гост бе и г-н Кристиян Фишбахер, Президент на борда на директорите и пето поколение собственик на 200-годишната швейцарска компания за производство и дизайн на интериорен текстил „Christian Fischbaher”. Той бе придружен от съпругата си и сина си Кристиян Фишбахер, който заедно с брат си Майкъл е представител на шестото поколение в управлението на компанията. Швейцарското семейство разказа пред българските домакини някои от най-интересните събития от историята на фамилната компания, предизвикателствата, пред които се е изправяла през годините, както и част от бъдещите планове за развитие на фирмата.

БЪЛГАРИЯ E ИНИЦИАТОР И СЪУЧРЕДИТЕЛ НА АСОЦИАЦИЯТА НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС В ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА
Правителствата от Централна и Източна Eвропа трябва да подпомогнат работата на фамилните компании, като създадат по-успешна регулация на този специфичен по своята същност и начин на работа сектор на икономиката. Около тази позиция се обединиха Сдружението на фамилния бизнес България и фамилните организации в страните от Източна Европа по време на церемония в унгарската столица Будапещаnn, на която бе учредена Асоциацията на фамилния бизнес в Централна и Източна Европа. Българското сдружение на фамилния бизнес бе основен катализатор за създаването на регионалното звено. Ключови цели на асоциацията ще бъдат подпомагането на приемствеността между поколенията във фамилните компании в ЦИЕ, както и привличането на вниманието на местните правителства към този бизнес сектор.nn„Историческите събития през последните 20 години правят бизнес средата в нашите държави изключително идентична. В следващото десетилетие всички фамилни компании, създадени след политическите промени през 90-те години на миналия век, ще се изправят пред трудния преход от основателите към следващото поколение”, каза Христо Илиев, председател на Сдружението на фамилния бизнес в България, след като подписа споразумението за обединение. „По последни данни 60% от БВП и 50% от работните места на Стария континент се осигуряват именно от фамилни компании. Освен това те са тези, които в голяма степен формират средната класа в страните от ЦИЕ. Тези фактори правят отговорността ни за развитието на местните икономики изключително голяма и няма как да се справим без подкрепата на правителствата. От друга страна проблемите, които имаме ние днес, се различават значително от дневния ред на фамилния бизнес в Стара Европа, тъй като приемствеността там не е прекъсвана от стотици години". Световният опит сочи, че при едва 30% от фамилните компании предаването на бизнеса от първото към следващото поколение е успешно. Осигуряването на гладка приемственост в семейния бизнес в следващите десет години ще даде сериозно отражение не само върху съдбата на самите фамилни компании, но и върху цялостната икономическа и социална картина на страните от ЦИЕ. Развитието на фамилните компании в региона е от изключително значение за бъдещето на страните от бившия социалистически лагер. Затова и една от най-важните цели на Източноевропейската асоциация е да накара правителствата в тези страни да приеме фамилните компании като основополагащи за икономиката.nnБългария е първата страна в ЦИЕ, създала сдружение на фамилните компании и основен инициатор за създаването на Източноевропейската организация. На учредителното събитие в унгарската столица присъстваха и представители на Международната асоциация на фамилния бизнес. Срещите, касаещи бъдещето на ЦИЕ, ще станат ежегодна традиция, а обект на дискусиите ще бъдат най-актуалните проблеми в бранша на фамилните компании.

ЛИДЕРИТЕ НА СВЕТОВНИЯ ФАМИЛЕН БИЗНЕС СЕ СЪБРАХА В СОФИЯ
Третата официална вечеря на Сдружението на фамилния бизнес - България по случай „Деня на семейството” се състоя на 25ти ноември във Военния клуб. Специални гости на вечерята бяха Министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев и членовете на Борда на директорите на FBN International. Президентът на организацията Тиери Ломбар пристигна в България заедно с членовете на Управителния съвет и Изпълнителния комитет на FBN International, като страната ни е първата от Източна Европа, която става домакин на среща на това ниво.nnНа Вечерята присъстваха представители над 60 фамилни компании, като някои от тях с три активно работещи поколения. По време на Вечерята имаше и специална секция за представителите на Next Generation (Младото поколение). Включването на младите в бизнеса на техните родители е ключово за развитието на фамилните компании.Представителите на най-големите фамилни компании в България получиха грамоти от Център за психологически изследвания. Поводът бе дарението, с което бе оборудван модерен Рехабилитационен център за деца с увреждания. Десетки деца с двигателни проблеми вече ще имат място, където да правят жизненоважните за лечението им упражнения.

СОЗОПОЛ СТАНА ДОМАКИН НА СРЕЩАТА НА "СЛЕДВАЩОТО ПОКОЛЕНИЕ"

На 27 и 28 август в комплекс „Санта Марина” в Созопол беше проведена втората среща на представителите на „Следващото поколение” на Сдружението на фамилния бизнес България.

Младите хора обсъдиха предизвикателствата, пред които са се изправили в последните години. За много от тях кризата е допълнителен стимул да бъдат активни в работата, тъй като бизнесът е изправен пред сериозни затруднения. Друг ключов мотив е дълбокото им убеждение, че могат да модернизират дружествата и така да ги направят още по-конкурентноспособни. Специален гост на срещата беше г-н Момчил Василев, Старши Мениджър в PricewaterhouseCoopers Bulgaria. „За разлика от другите компании, семейните фирми никога не са разчитали бизнесът им да се движи на автопилот, дори във времената, когато пазарът бе най-благоприятен и компаниите се радваха на естествен прогрес. Причината е в желанието да се погрижиш за бъдещето на децата си, което е най-силният мотив. Опитът на собствениците в активното пряко управление на семейните компании до момента ще им помогне да отбележат значителен прогрес в следващите 5-10 години”, сподели той пред участниците в срещата.

Домакин на срещата беше г-жа Милена Захариева, Маркетинг мениджър на FairPlay International.

ОБЩА СРЕЩА НА СДРУЖЕНИЕТО НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС - БОРОВЕЦ
На 9-11 април 2010 беше проведена Обща среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес България. Събитието се състоя в хотел „Феста Уинтър Палас” – Боровец и в него взеха участие 15 от членовете на сдружението заедно с техните семейства.Специални гост говорители бяха:Г-жа Джована Вители, мениджър „Корпоративни комуникации и юридически въпроси” в Azimut Benetti Group- най-голямата частна компания за строителство на луксозни яхти в света, и дъщеря на основателя на компанията г-н Паоло Вители.Г-н Андера Мореджо, Директор за Източна Европа и Китай на Arner BanknВ рамките на събитието беше проведено и Общо събрание на организацията, на което бяха одобрени 5 нови члена: г-жа Петя Славова, „Феста Холдинг” АД, Г-н Иван Вълканов и г-н Марин Вълканов, „Вълканов Трейдинг Къмпани”, г-н Ясен Ангелов „Промснаб” АД, г-жа Ирена Комитова и г-н Виктор Папазов, „Creative Solutions” и г-н Иван Трифонов „Вианд” АД.

МЛАДИТЕ СЕ ГОТВЯТ ДА ПОЕМАТ ЩАФЕТАТА НА СЕМЕЙНИЯ БИЗНЕС В БЪЛГАРИЯ
Сдружението на фамилния бизнес (FBN Bulgaria) организира първата официална среща на представителите на „Следващото поколение” у нас. Звеното на наследниците (Next Generation) е ключово за развитието на фамилните компании в цял свят и ще играе съществена роля и в България, където предаването на семейния бизнес към следващите поколения тепърва предстои. „Ако искате следващото поколение да управлява вашия бизнес, включете го на по-ранен етап, за да им приемствност”, коментира вицепрезидентът на Европейската асоциация на фамилния бизнес Алфонсо Либано при гостуването си в България.nnПредставителите на следващото поколение в България, начело с председателя на Next Generation Ивайло Манджуков, осъзнават колко е важна приемствеността, както и своевременната подготовка на младото поколение и ще работят активно по въпроса. Сдружението на фамилния бизнес е непреходна организация, тъй като същината му не се изчерпва, а предаването от поколение на поколение е основополагащ фактор за този бизнес .Следващото десетилетие ще бъде определящо за съдбата на българските фамилни компании, тъй като това е периодът, в който новото поколение ще поеме всичко в свои ръце. Сред основните приоритети на представителите на „Следващото поколение” е грижата за приемствеността, както и създаването на правилната мотивация за успешното продължаване на всяка една семейна компания. Част от фамилните компании в България вече следват примера на европейските и отговорните позиции в „Киров АД Холдинг” и “Fairplay International”, Роза Импекс, Дарс Ауто, Интерсевиз Узунови и др, са разпределени между различните поколения. Организацията на младите ще се заеме с работата по някои от най-съществените за фамилния бизнес инициативи. Дейностите около връчването на наградата за „Най-добър млад мениджър, представител на новото поколение”, както и участието в международни събития ще бъдат основни за наследниците задачи.

ОФИЦИАЛНА ВЕЧЕРЯ ПОСЛУЧАЙ ДЕНЯ НА СЕМЕЙСТВОТО
На 20 ноември се състоя Официална вечеря по случай Деня на християнското семейство. Специални гости на тазгодишното събитие бяха Негово превъзходителство Кааре Янсон, Посланик на Кралство Дания и Томас Кърти, Президент на Сдружение на семейните компании в Унгария и Вицепрезидент на унгарската компания за информационен мениджмънт KURT.Г-н Христо Илиев обяви учредяването на Награда за „Най-добра фамилна компания” Конкурсът е инициатива на Сдружението на фамилния бизнес в България и ще бъде организиран по модел на световната награда Family Business Award, която се връчва вече 14 години.Критериите, на които участниците ще трябва да отговорят, ще бъдат разработени от PricewaterhouseCoopers Bulgaria в рамките на партньорството между двете организации, което ще включва и дългоочакваното изследване на дейността на фамилните компании у нас.Награди ще бъдат връчени в три категории: „Най-добра семейна компания”, „Най-добър мениджър, представител на новото поколение” и „Най-добро медийно отразяване на дейността на семейния бизнес в България”. Конкретните параметри и членовете на журито ще бъдат публично обявени в началото на 2010 година. Критерии ще обхващат не само финансови параметри, но и такива, свързани с уважението и лоялността към традициите, наследствеността и семейните ценности, както и към служителите и партньорите.

ОБЩА СРЕЩА НА СДРУЖЕНИЕТО НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС - САНДАНСКИ
На 16 и 17 октомври 2009 беше проведена Общата среща на членовете на Сдружението на фамилния бизнес. Събитието се състоя в парк-хотел „Пирин”, Сандански с любезното домакинство на г-н Стефан Шарлопов.bСпециални гости на събитието бяха Вицепрезидентът на GEEF, Алфонсо Либано, който е представител и на една от най-уважаваните испански бизнес фамилии и г-н Хесус Касадо, Генерален секретар на GEEF.„Фамилният бизнес в България е млад и в голямата си част се управлява от т.нар. „първо поколение”, сподели Либано своите впечатления. „Нашите колеги тук тепърва ще се сблъскват с най-сериозното предизвикателство пред фамилните компании – мотивирането на наследниците. Защото световната практика в областта сочи, че едва 15% от компаниите, избрали външни за фамилията мениджъри или превърнали се в публични, продължават да се развиват успешно.”„България е първата страна от Източна Европа, която стана член на FBN (Family Business Network) и GEEF и от 6 компании учредители сега сме 25. В Асоциацията са представени всички сфери на икономиката, производство, строителство и недвижими имоти и услугите”, коментира г-н Христо Илиев, Председател на Сдружение на фамилния бизнес – България. „Предстои ни да направим проучване, което да покаже каква част от българския бизнес е семеен и каква част от бизнеса представляваме. За нас е от изключително значение собствеността на компанията и нейното запазване и предаване на следващото поколение.”

ГОДИШНА ОБЩА СРЕЩА НА FBN INTERNATIONAL В АМСТЕРДАМ
От 1 ви до 3 октомври беше проведена 20тата Обща среща на FBN International в Амстердам. На нея FBN България беше представена от г-н Христо Илиев и г-жа Виктория Илиева.В срещата взеха участие над 300 представители на семейни компании от 40 страни от Европа, Азия, Латинска и Северна Америка, между които собствениците на Oriflame, Solvay, Yves Rocher, Nina Ricci, Paco Rabanne, Carolina Herrera, Henkel KGaA, Merck KG, Azimuth-Benetti, Lombard Odier, Mulliez, Swartzkopff, Swarovski, ABN AMRO Bank, Chopard и т.н.В рамките на програмата бяха проведени редица семинари, на които изтъкнати академични експерти и собственици на семеен бизнес обсъждаха теми свързани със създаването, успешните модели за ръководство и предаване на фамилната компания на следващото поколение.Г-н Христо Илиев взе участие в срещата на Президентите на националните подразделения, където бяха обсъдени и гласувани промени в устава на организацията. На срещата бяха приети два нови члена на семейството на FBN - FBN Украйна и FBN Унгария. Бяха осъществени полезни и контакти с представителите сродните национални FBN организации за обмяна на опит, данни и покани за събития и обучения.nn Беше отправена покана към г-жа Джована Вители (дъщеря на собственика на Azimuth Benetti Group – г-н Паоло Вители и Юридически директор на компанията), да посети България през април следващата година и да изнесе лекция за ролята на следващото поколение в управлението на семейния бизнес.

ПУБЛИЧНО ПРЕДСТАВЯНЕ НА "СДРУЖЕНИЕ НА ФАМИЛНИЯ БИЗНЕС - БЪЛГАРИЯ" НА ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ В ГРАНД ХОТЕЛ СОФИЯ

12 Февруари 2007 г. – Публично представяне на "Сдружение на фамилния бизнес - България" на пресконференция в Гранд Хотел София, на която присъстваха журналисти от водещи медии. Почетни гости, представители на FBN International и участници в пресконферен-цията бяха Оливие де Ришуфц – Изпълнителен директор на FBN International; Тиери Ломбар – член на Борда на директорите на FBN International и собственик на фамилен бизнес съществуващ от 1796 г. в сферата на частното банкерство; Денис Кенион – Рувине – автор на представената на пресконференцията книга "Приемственост в семейната фирма", член на FBN International, учредител и бивш президент на ФБН – Швейцария; Петър Манджуков – Председател на УС на "Сдружение на фамилния бизнес – България; Христо Илиев – учредител и член на Сдружение на фамилния бизнес – България; Ивайло Манджуков - учредител и член на Сдружение на фамилния бизнес – България; Женевив Кили – асистент на Ломбар по въпросите на ФБН и Арно Люклерк.

По време на пресконференцията бяха направени телевизионни интервюта в:

Българска Национална Телевизия - Интервю с Оливиер де Ришуфц в Сутрешния блок "Денят започва" с Ралица Ковачева

Нова Телевизия - Интервю с Петър Манджуков и Тиери Ломбар в Сутрешния блок "Здравей България" с Георги Коритаров

Балкан Българска Телевизия - Интервю с Денис Кенион - Рувине

Пресконференцията бе отразена в следните вестници:

вестник "Пари"

вестник "Банкер"

вестник "Стандарт"

вестник "Дума"

вестник "24 часа"